Jaki wybrać sport?

Niestety nie każdy wie od razu jaki sport chciałby uprawiać, a robić to należy nie tylko ze względu na osiągnięcie idealnej sylwetki. Wymiernymi zaletami wykonywania ćwiczeń jest dobre samopoczucie, zdrowie, możliwość poznania ciekawych ludzi. Efektem ubocznym można uznać uzyskanie proporcjonalnej figury. Czasami jest tak, że nie umiemy przekonać się do żadnej z możliwych dyscyplin. Co wtedy zrobić?

 

Próbujemy!

Najlepszym sposobem jest metoda prób i błędów. Istnieje tyle różnorodnych sportów, zarówno zespołowych jak i indywidualnych, na świeżym powietrzu lub pod zadaszeniem, że na pewno znajdziemy coś dla siebie.

Jak już wiadomo każdy sport daje nam dużo korzyści dla ciała i ducha to jednak musimy określić główny cel jaki chcemy osiągnąć dzięki ćwiczeniom.

Motywacją może być zrzucenie kilku kilogramów lub po prostu chęć poruszania się albo kwestie zdrowotne. Każdy powód jest dobry, żeby zacząć.

Nie powinniśmy przy wyborze kierować się wyłącznie modą ale raczej naszym temperamentem. Nie każdy lubi sporty wyczynowe. Powinniśmy spróbować w tym wypadku pływania, fitnessu, siłowni albo nordic walkingu.

Lekarz pomoże zdecydować

Ważną sprawą przy rozpoczynaniu przygody z aktywnością fizyczną są nasze warunki fizyczne czyli predyspozycje zdrowotne i budowa ciała. Mając zbyt dużą masę ciała nie możemy wyczynowo biegać, bo obciąży to nasze stawy. Specjalista określi jaki sport będzie dla nas zdrowy. Jeśli nadal nie jesteśmy pewni możemy skonsultować się z trenerem personalnym, który na pewno będzie miał dla nas dużo ciekawych propozycji. Będzie nas motywował do regularnego kontynuowania wybranego treningu.

Jak zacząć i nie zrezygnować po pierwszym treningu?

Określona przez nas dyscyplina to duży sukces, jednak nie możemy przesadzić na początku ćwiczeń. Na początek musimy narzucić sobie trening powtarzany dwa razy w tygodniu, żeby nie zniechęcić się od razu i nie doprowadzić do przeforsowania organizmu. Stopniowe dawkowanie sportu pozwoli na to, żeby wszedł on w naszą krew.

Koniecznie musimy odnotować pierwsze korzystne zmiany do jakich doprowadzi nas wybrana dyscyplina. Gdy znudzi się nam i wejdziemy w fazę kryzysu to znak, że warto zrobić sobie urlop od sportu na tydzień lub dwa a jeśli to nie pomoże warto spróbować czegoś nowego.