Jak ćwiczyć skutecznie?

Czasami bywa, że nie unikamy sportu a nie widzimy żadnych wymiernych rezultatów związanych z wykonywanymi ćwiczeniami. To może nas zniechęcić do aktywności fizycznej a nie wolno się jej wystrzegać, żeby zachować dobre zdrowie i wymarzoną sylwetkę. Jeśli ćwiczymy i nie ma po tym śladu być może robimy coś źle, co nie pozwala na spalanie tkanki tłuszczowej i wzmacniania mięśni. Co robić, żeby trening był skuteczny?

Rozgrzewka

Każdy dobry sportowiec od tego rozpoczyna jakiekolwiek ćwiczenia. Jej celem jest podwyższenie pulsu, przyspieszenie krążenia i poprawienie ukrwienia mięśni. Wystarczy kilka minut, żeby przygotować się w ten sposób do treningu i jednocześnie ustrzec się bolesnej kontuzji. Osoby ćwiczące amatorsko zazwyczaj unikają go, uważając za mało efektywny. Niestety to duży błąd, ale zawsze możemy to naprawić wprowadzając kilka minut dodatkowego treningu.

Działanie całościowe

Rezultaty związane z ćwiczeniami są widoczne, gdy trenujemy kompleksowo. Ważna jest więc intensywność i częstotliwość oraz odpowiednia dieta. Nawet jeśli nie mamy zbyt wiele czasu możemy wygospodarować pół godziny na intensywny trening, który stosując regularnie da nam efekty w postaci smuklejszej figury. Także jeśli chodzi o dietę, nie ma mowy o głodzeniu się, ale o zdrowych i zbilansowanych posiłkach, które dadzą nam energię do ćwiczeń.

Technika

Wykonując każde ćwiczenie musimy dbać o prawidłową postawę, czyli proste plecy, ściągnięte łopatki, wciągnięty brzuch i ściśnięte pośladki. To zintensyfikuje nasz wysiłek, dając lepsze efekty. Każde ćwiczenie powinno być robione z dużą dokładnością i odpowiednią techniką. Jeśli nie będziemy tego przestrzegać, da nam to efekt odwrotny do zamierzonego, w najlepszym przypadku brak żadnego rezultatu a to mija się z naszym celem.

Rozciąganie

To oprócz rozgrzewki i właściwych ćwiczeń ważny element treningu, o którym także zapominamy. Pozwala ono zrelaksować nasze mięśnie po wysiłku i zmniejszyć ewentualne zakwasy.

Dobre nastawienie

Z myślą o zaplanowanym treningu powinniśmy się odruchowo cieszyć. Sport ma być dla nas nagrodą, a nie ciężkim wyrzeczeniem. Nasza postawa wpływa na motywację i efektywność samego treningu, dlatego wykonujmy go z pasją i pełną chęcią. To ćwiczenia dadzą nam jeszcze lepszy humor z powodu wydzielania endorfin, a także z powodu ładniejszej, smuklejszej sylwetki.